My Merapu and About Docstoc

Hari ni aku betul tak de idea nak blog pasal apa. Bangun pun lewat gile...yelah, malam pun tido lewat and bangun pagi awal siapkan breakfast untuk suami. Lepas suami gi keje je, aku pun masuk selimut balik. Uuh...sedap betul. Bangun je tido nampak kakak sulung aku ada kat umah. Oopsss....tetangkap plak aku bangun lewat. Sah la aku tido mati sebab x dengan bunyi keta dia and tak dengar dia bukak pintu.

Dah dua jam aku cuba carik isu untuk update blog hari ni tapi takde yang berkenan atau juga aku memang xde mood. Finally aku turutkan kehendak jari dan hati je. Satu huruf turun diikuti dengan huruf2 lain. Hahaha...penah tak uols jadi macam ni?

Oh ye...datang plak satu idea ni. Penah tak uols sume dengar pasal Docstoc? Kalo tak penah, Docstoc ni adalah satu website/service yang membolehkan kite mengsharekan file-file kita seperti contohnya dalam bentuk pdf seperti ebook or artikel2 yang menarik. Tak menarik pun takpe. Docstoc ni free. Kalo nak carik bahan untuk wat keje ke, assignment ke, bole la pegi website ni. Aku pun baru je join last month tapi takat ni belum upload apa2 lagi. Oh ye...kalo nak upload, kena pastikan bukan upload benda yang ada copyright yang anda tak dibenarkan untuk menguploadkannya.

Yang bestnya, bagi yang menggunakan Google Adsense, uols bolehla menjana duit adsense dari docstoc ni. Kaedahnya sama macam meletakkan Adsense kat blog anda, cuma bukan uols yang letak html kodnya, tapi docstoc sendiri.

Namun, disebabkan bukan kita yang buat kije2 tu, maka earning from docstoc ni akan disharekan dengan docstoc 50/50. Tapi bukan docstoc yang bayor kite, tapi Google Adsense sindiri.

AKu pun belum mencubanya, tapi malam tadi buat research sket, so maybe sok lusa bule la aku mula bekeja. Memandangkan docstoc ni satu website yang mempunyai ranking yang tinggi and ramai yang visit, maka mudahla la kita nak mendapatkan klik.

Anda dah cuba ke? Kalo udah, maybe ada opinion sindili? Share-share kan lah....

XOXO

0 comments:

Post a Comment