Buat Permulaan

Hah...tercipta juga ruangan untuk aku melepas geram, meluah rasa, berkongsi suka duka ni. Tak tau la sape yang sudi bertandang tu, tapi terima kasih la banyak-banyak. Hidup ini memang ada pelbagai warna. Ada gelap ada terang, ada suram ada sinar. Namun kita harus teruskan...betul tak. Yelah...kalau tak teruskan, nak buat camana? Takkan nak bunuh diri kot...berdosa tu.

Siapa yang tak pernah mengalami kekecewaan? Siapa yang tak pernah gagal dalam hidup? Siapa tak pernah mengalami kejayaan. Kita semua pernah berjaya. Malah kita sudah berjaya pada hari pertama kita bernafas di dunia ini, yakni saat kita dilahirkan. Bayangkan lah berapa ratus atau juta benih yang bersaing dalam rahim ibu kita, dan kita telah berjaya mendapat tempat untuk dilahirkan menjadi manusia sempurna. Renung-renungkanlah.....

Boleh dikatakan saat ini aku dalam saat kejatuhan dan kekecewaan yang teramat sangat. Namun syukur Alhamdullillah, kekecewaan ini mendekatkan lagi aku kepada Allah. Ye lah...dulu dok happy je sampai lupa akan Pencipta kita. Bagi yang tengah happy tu, beringatlah. Bak kata pepatah, kekadang kita ada di atas, dan kekadang kita ada dibawah. Sediakanlah diri kita untuk menghadapi hari dimana kita akan berada di bawah itu.

Bukannya hendak menunjuk pandai, cuma berkongsi pengalaman. Jemput-jemputlah datang ke blog ini lagi...

0 comments:

Post a Comment