Me and The hand Made Greeting Card Project

Hari ni aku mula kembali dengan keja part time aku. Buat handmade greeting card. My sister aka my boss bagi aku design yang senang je. Aku cuma kena buat 40 je, and just copy the design. Hmm.....kali ni aku nak cuba buat cepat-cepat. Cepat siap cepat la jugak dapat payment. betul tak. Insyallah, jika Allah izinkan and dengan kudrat yang ada ni, aku akan korbankan jiwa dan raga ku untuk keje sewel aku nih....

Sebenarnya aku ni bukan la jenis orang yang kreatif. Even bila first time aku siapkan my first assignment (my first card) aku dulu pun kakak-kakak aku terkagum. Aku memang terkenal dengan budak yang tak reti sabar in the family. Hmm....tapi bila my another sister buat quality check, sekeping card je yang kena reject. Kira oklah tu sebagai beginner kan..

Nanti ada masa aku postkan gambar kad-kad yang aku dah siap. haha.....takut bos yang buat design tu marah plak nanti. Yelah, penat-penat dia reka design kan, sesuka aku je nak plagiat.

How I wish i am as creative as other people. Boleh la aku buat design baru. Tapi otak aku ni memang otak batu. Tak reti nak think out of the box. Aku dok dalam box je. Cuma keistimewaan aku ni, aku memang terer meniru. Bab-bab copy mengcopy ni memang aku handal ler....graduate dari Uni dulu. Queen of Copy and Paste.

Oh yer...bulan puasa dulu aku ada kata nak carik keja di bulan syawal ni. Aku try jugak seminggu dua ni.Tak de rezeki lagi. Tapi Insyallah, next week I will try again. Aku dah tak kisah nak keje apa dah. Keje kilang pun maybe aku akan bantai. Asalkan boleh merasa duit sendiri. Lagi sweet kan...

Doa-doakan lah aku yer....

0 comments:

Post a Comment