Grey Anatomy and Me

Setiap malam sabtu aku pasti tertunggu-tunggu tv program kesukaan ku, Grey Anatomy. Bila dah habis je buletin utama, aku dah menyediakan semua yang diperlukan macam kopi, biskut...haha...rasa macam nak tengok wayang.

Malam ni lebih kurang macam anniversary je, sebab Grey Anatomy episode ke 100 akan ditayangkan. Owh...kalau nak ikutkan perkembangan terkini memang kira lambat la nak celebrate 100th episode ni, sebab Grey Anatomy season baru dah kuar dah pun. But it's okay.

Apa yang aku suka sangan ngan siri Grey Anatomy ni adalah "lesson learned" yang ditekankan dalam setiap episod. Tak kiralah betapa tak bermoralnya, betapa terlalu sosialnya, tapi setiap siri pasti akan menggariskan nilai-nilai hidup dan siri peristiwa yang terjadi dalam kehidupan seharian. Bagiku, ianya betul-betul sweet dan memberi sedikit kesedaran dan tak kurang juga semangat.

Menengok iklan NTV7, aku ingatkan episod malam ni akan berkahwin la si Derek dan Meredith. Rupanya tak jugak...sebaliknya Izzie dan alex yang berkahwin sebagai hadiah dari Derek dan Meredith untuk memberikan kebahagiaan kepada Izzie yang baru saja discover pasal tiny and impossible to remove tumor kat kepalanya. Kesian. Mulia sungguh watak Derek dan Meredith but does it happen in real life anyway? tak tau lah kan. Yang pasti kita pasti akan melakukan pengorbanan buat insan yang kita sayangi di sekeliling kita.

Aku sukakan watak izzie, maybe sebab aku suka tengok muka Catherine Heigl yang lawa tu. Very sweet and cheerful. Grey and Derek, tok sah cite lah...leading character lah katakan.

Well...dengar kata season baru Grey Anatomy season baru nanti watak Goerge akan dimatikan. How sad....tapi whatever happen, Grey Anatomy will always be my favorite.

0 comments:

Post a Comment