How I Wish.....

Ya Allah Ya Tuhanku, berdoasakah aku memiliki keinginan sebegini. Berdosakah aku merindui detik-detik yang telah lama aku tinggalkan.

Tidak tahu mengapa, hari ni aku teringat akan situasi kehidupan 2 tahun yang lepas. Tinggal di tempat yang glamer, bersantai senang. Hendak kemana-mana pun ada kereta. Tiada apa yang perlu difikirkan dan dibimbangkan. Duit gaji sentiasa cukup. Setiap hujung bulan, detik yang paling menggembirakan ialah time pergi bank in duit gaji ke akaun ibu bapa di kampung, akaun anak-anak. Lepas tu call diorang bagitau duit dah bamk in. Seronok sekali perasaan itu.

Aku betul-betul merindui suasan di studio apartment lama aku dan suami. Bangun tidur, mandi kemudian turun kebawah. Banyak kedai makan bersuasana santai tempat melepak, berjumpa kawan-kawan dan jiran. Lepak dari breakfast hingga ke lunch. Tiada apa yang penting untuk dibualkan tapi pasti ada idea tentang topik untuk dibincangkan setiap kali melihat orang lalu lalang. Bercerita tentang fesyen, politik, ekonomi tak lupa juga gosip terbaru.

Huh....bilalah agaknya akan kembali ke detik itu.

Aku hanya inginkan rumah sederhana, kereta sederhana. Tidak lagi menumpang dirumah saudara, menyusahkan adik beradik. Bilakah Allah akan memberikan rezeki?

Aku teringin balik ke kampung,berbual dan bermanja dengan mak. Menonton berita dengan bapak dan membembetulkan sebutan pembaca berita.

Aku teringin bersantai di tepi pantai, bermian pasir halus,berendam lama-lama.

Aku teringin untuk shopping, membeli barang yang sudah lama aku idamkan.

Terlalu banyak yang aku inginkan. Dan yang mampu ku lakukan hanyalah berangan...

0 comments:

Post a Comment